Що таке Agile? 8 експертних порад, як зробити роботу команди більш ефективною за допомогою техніки Agile

0
27 Переглядів
Hillary-shop UA

Хочете дізнатися, що таке Agile? Мрієте домогтися успіху і завжди досягати цілей, але не можете організувати себе? Ефективність роботи вашої команди погіршується, і ви не знаєте як мотивувати людей?

Ми перевели з мови «успішного успіху» на людський принципи Agile і розповімо вам, що таке Agile, і як він працює!

Що таке Agile простими словами

Agile перекладається як «гнучкий». Ось як можна коротко охарактеризувати Agile:

Організація гнучкого робочого процесу через створення команди, яка має потрібні компетенції та ресурси.

Agile передбачає інтерактивну розробку. Це означає, що створення продукту поділено на невеликі часові проміжки. У кінці кожного проміжку команда збирається і обговорює результат.

Уявімо, що бюро промислового дизайну «Зона комфорту» вирішило запустити лінійку офісних крісел – екологічних, простих у збірці і зручних. Як буде виглядати процес розробки проекту по Agile?

YESNO
Ставимо цілі і завдання проектуСтавимо цілі і завдання проекту
Розподіляємо обов’язкиРозподіляємо обов’язки
Створюємо дизайн нового кріслаДизайнер робить макет на свій смак
Створюємо пілотний стілецьНа виробництві роблять стільці без обговорення з дизайнером
Робимо тестову партію стільців, обговорюємо результатиМаркетолог сам по собі готує рекламну кампанію
Запускаємо масове виробництво стільцівЗустрічаємося після масового запуску стільців у виробництво

Завершення кожного етапу передбачає створення проміжного, але повноцінного продукту, який можна використовувати ще до завершення проекту. Це дуже актуально для мінливого світу.

Наприклад, бюро меблів «Зона комфорту» почали проектувати офісні стільці. Але трапилася пандемія, і всі почали працювати з дому. Офіси стали розвозити техніку і потрібні меблі по домівках співробітників. З реалії «потрібен комфортний стілець для роботи» бюро перейшло до «потрібен комфортний стілець для роботи, який легко зібрати, розібрати і перевезти».

Завдяки Agile, команда, що запускає нову лінійку швидко перебудувалася і стала робити потрібні ринку крісла.

Є 4 основних принципи роботи Agile:

  • Люди і їхня взаємодія важливіша технологій та інструментів. У Agile команді всі учасники постійно один з одним взаємодіють, проявляють індивідуальність, діляться досвідом і готові слухати своїх колег.
  • Якщо команда з розробки крісла працює злагоджено, то її продукт буде набагато краще, ніж результат роботи фахівців, які один з одним не розмовляли.
  • Працюючий продукт важливіше вичерпної документації. Agile команда витрачає час на створення продукту, а не на написання бюрократичних папірців.
  • Чим швидше якісна лінійка крісел надійде у продаж, тим більше прибутку отримає компанія. Бюрократія буде просто гальмувати цей процес.

Співпраця із замовником важливіше узгодження контракту. У Agile не можна один раз видати ТЗ команді і забути. Необхідно постійно бути на зв’язку, брати участь в нарадах і приймати рішення про процес розробки.

Безпосередній керівник запуску лінійки нових крісел повинен бути постійно на зв’язку з клієнтом, щоб помітити неточності на ранніх етапах. Переробити макет простіше, ніж переробляти вже випущену партію.

Готовність до змін важливіша, ніж первинне дотримання плану. Agile націлений на те, щоб зробити щось корисне в постійно мінливому світі, а не просто виконати замовлення, навіть якщо він втратив актуальність.

Якщо зручні офісні крісла більше нікому не потрібні, тому що багато компаній перейшли на віддалену роботу, немає сенсу їх доробляти. Краще подумати, яких меблів людям зараз не вистачає, коли вони працюють з дому.

Agile підійде не для всіх проектів – наприклад, для регламентованих процесів. Agile не підійде і для проекту, в якому співробітники не можуть включитися у процес на 100%.

В іншому випадку співробітники більшу частину робочого часу проведуть на нарадах і нічого не зроблять для проекту.

Гнучкий цикл Agile

У Agile використовується цикл Демінга. Його можна розділити на 4 етапи:

  • Планування. Визначаються завдання і цілі, розподіляються ресурси.
  • Розробка. Практичне розв’язання задач.
  • Тестування. Наскільки продукт відповідає завданням і цілям.
  • Демонстрація. Подання результату замовникові.

Візьмемо, наприклад, цикл створення пілотного крісла. Спочатку треба спланувати, хто яку деталь буде виробляти. Потім все це зробити і зібрати. Далі протестувати на собі, колегах або фокус-групі. Останній крок – подати модель керівництву або замовнику.

Цикл потрібен для того, щоб команда злагоджено працювала без постійного контролю з боку менеджера.

Завдяки чіткому і зрозумілому циклу, учасники команди відчувають менше стресу через роботу і не витрачають час на додаткові наради.

Дуже важливо після завершення проекту провести ретроспективне обговорення, де кожен член команди розповість про свої емоції від роботи і поділиться проблемами, з якими він зіткнувся.

Scrum і Agile: в чому різниця?

Agile – це управлінський підхід, який об’єднує в собі різні методики. Scrum і Kanban – це окремі фреймворки, які можуть застосовуватися як всередині Agile, так і без нього.

Головні відмінності і схожість методик Scrum і Kanban:

ScrumKanban
Використання візуальних інструментів для відстеження ходу роботи
Спочатку визначається час на проектСпочатку визначаються завдання проекту
Потім під час підганяються завданняПотім встановлюється час для їх виконання

Як побудувати Agile команду?

Щоб побудувати Agile команду, потрібно самому дуже добре розуміти цей підхід і вірити в його ефективність. Якщо команда не буде бачити в вас впевненості в тому, що ви робите, вона втратить мотивацію.

Якщо ви впевнені у своїх силах, починайте підбирати команду. Особливу увагу приділіть не тільки технічним навичкам, а й особистим якостям людини.

Що заважає побудувати ефективну Agile команду?

Люди намагаються будувати команду ієрархічними методами за наказом керівництва. Але самоорганізація, на якій будується цикл Agile, не зростає за наказом.

Тому, якщо керівник бюро «Зона комфорту» вирішив організувати запуск нової колекції за принципом Agile, але його ніхто не зрозумів – нічого не вийде.

Директивний вибір співробітників. Навіть хороший професіонал може потопити команду через небажання перебувати в постійній комунікації.

У бюро «Зона комфорту» може працювати геніальний столяр, який робить кращі крісла. Але якщо він звик закриватися в майстерні і ні з ким не розмовляти, він буде тягнути Agile команду вниз.

Бюро «Зона комфорту» може оплатити для співробітників додаткові онлайн-курси по Agile, або запросити на перший проект Agile коуча, який в процесі роботи навчить співробітників цього підходу на реальних завданнях. І тоді запуск нової лінійки крісел точно пройде успішно!

Але навіть якщо ви не використовуєте Agile в роботі, ці навички допоможуть і в особистому житті.

Особистий Agile

Для особистого життя з Agile можна винести дві речі:

  • Інтервальне планування. Спробуйте розбити свою велику мету на дрібні цілі й писати відповідно до них план на тиждень або місяць. А в кінці перевіряйте його актуальність. Ви побачите, наскільки ефективніше ви будете досягати поставлених завдань.
  • Постійна комунікація. В особистому житті немає замовників, але є діти, батьки, чоловік або дружина. Постійна комунікація з ними сильно спростить життя. Наприклад, якщо ви будете вчитися спілкуватися з дитиною та визнавати її інтереси, то можна уникнути багатьох конфліктів. А постійна комунікація з чоловіком допоможе вчасно помітити, що у нього щось сталося, або він через щось переживає.

Вивчайте Agile, застосовуйте його вдома і на роботі, щоб зробити своє життя комфортнішим!

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Вкажіть важ коментар
Вкажіть ваше ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.