Як зберегти баланс між сім’єю та роботою?

0
401 Переглядів
Як зберегти баланс між сім'єю та роботою
Hillary-shop UA

Сім’я чи робота – що важливіше в житті жінки? І чи можна знайти баланс?

Справжні причини

У сучасному суспільстві дуже популярний міф “або-або”. З дитинства дівчинка чує розмови: “Звичайно, у неї тільки кар’єра на розумі, тому чоловіка і дітей немає” або “Яка їй робота, встигнути б за будинком простежити, чоловікові увагу приділити, дітей виростити”. Так в голові маленького дитини формується стереотип – неможливо бути успішною в усьому, доведеться вибирати сім’я або робота.

Та й позитивні приклади зустрічалися раніше рідко. У поколінні наших мам і бабусь були успішні кар’єристки, прекрасні домогосподарки, але в основному – жінки, які були реалізовані тільки в одній зі сфер свого життя.

Як поєднувати роботу і сім’ю?

Але зараз навколо все більше і більше жінок, які успішно будують кар’єру і при цьому щасливі в сімейному житті. Ні, вони не знайшли зайві чотири години на добу, не обзавелися штатом нянь, прибиральниць і особистих асистентів. Їхній секрет – у грамотному балансі між усіма сферами життя. Хочете так само? Тоді зробіть кілька нескладних кроків і насолоджуйтеся своїм гармонійним життям.

Перший крок

Думаю, для вас не секрет, що причини того, що відбувається у вашому житті, лежать всередині вас. Давайте проаналізуємо, які негативні установки заважають вам утримувати баланс.

  • Виділіть для себе 30-40 хвилин.
  • Візьміть ручку і аркуш паперу, розділіть його на дві частини.
  • Прокажіть наступну фразу “Досягти балансу між роботою та сім’єю мені заважає…”
  • А потім продовжіть її і випишіть в першій колонці все, що прийде в голову.
  • Подивіться на кожне виписане вами переконання, а потім переформулюйте його так, щоб воно стало ресурсним і підтримуваним.

Наприклад, у першій колонці ви написали “Досягти балансу мені заважає відсутність часу”. Замініть цю фразу на “Я знаходжу час на все важливе для себе в житті” або іншу, яка більш відгукується вам.

Увага! Якщо в першому стовпці у вас є позитивні переконання, змінювати ці фрази не потрібно, просто перепишіть їх у другій стовпчик.

  • А тепер найголовніше. Сядьте перед дзеркалом і прочитайте вголос перше негативне твердження зі свого списку. Потім скажіть: “Я відпускаю це і тепер впевнена, що (проговорите свою змінену ресурсну фразу)”

Після цього розірвіть аркуш навпіл і викиньте ту частину, де написані негативні установки. Другу частину збережіть і час від часу перечитуйте свої ресурсні фрази.

Допомога фахівця

Якщо ви відчуваєте, що самостійний аналіз і робота з установками не приносить результату, зверніться до професійного психолога. Спеціаліст швидко допоможе побачити справжні причини і впоратися з ними.

Реальний стан справ

Повернемося до матеріального. Конкретних причин, за якими одна зі сфер “тягне ковдру” на себе всього дві:

  • брак часу
  • недолік інтересу

Найчастіше в планах на день у більшості жінок можна побачити – 8-годинний робочий день, побутові турботи, уроки з дітьми і т.д. На те, щоб розслабитися і поспілкуватися з родиною часу вже просто не залишається.

Буває і так, що одна зі сфер затягує в себе емоційно і займатися іншою вже немає бажання. Наприклад, ви тільки вийшли заміж, зайняті спілкуванням з чоловіком, облаштуванням свого гніздечка – про роботу в таких обставинах навіть думати не хочеться.

Приборкуйте час

Як же знайти зайву годину в добі, якщо часу регулярно не вистачає?

Головне правило – на роботі думаємо про роботу, вдома – про себе, сім’ю і близьких. Що це означає? Ви можете поділитися робочими подіями і емоціями з рідними, але всі трудові турботи залишайте за порогом будинку. Або займайтеся ними в спеціально відведений час, якщо ви фрілансер. І так само максимально продуктивно проводьте робочий час, щоб по дорозі додому за вами не тягнувся хвіст “день пройшов, нічого не зробила”.

Шукайте цікаві моменти у всьому, чим займаєтеся. Згадайте, як легко і швидко робиться те, що вас надихає. І як ви тягнете час, коли справа не подобається. Якщо ж у вашому робочому дні або побутових клопотах більшість справ зі знаком “мінус”, варто подумати – а не знайти вам роботу до душі або делегувати нелюбимі домашні обов’язки?

Подумайте, на що ви витрачаєте найбільше часу? Що з цього списку ви можете робити паралельно? Наприклад, готувати вечерю разом з чоловіком і обговорювати з ним події дня або переглянутий фільм.

Виконуйте “паралельні” завдання на роботі. Особливо, якщо ваш графік не прив’язаний до конкретного часу, а залежить від терміну виконання справ.

Шукайте помічників. Може бути, ваш чоловік із задоволенням зможе робити те, що вам не до душі, наприклад, мити посуд або купувати продукти.

Цінуйте себе і свій час більше, ніж гроші. Порахуйте, напевно, ви цілком можете дозволити собі раз на тиждень не готувати вечерю, а ходити з сім’єю в ресторан. Або найняти помічницю по господарству і звільнити пару годин на день.

Плануйте грамотно. Не варто писати величезний список справ, а потім називати себе ледаркою і вганяти в депресію. Залиште в своєму щоденнику тільки те, що дійсно необхідно вам і вашій родині для комфортного існування. Про решту забудьте, як про страшний сон.

Даруйте емоції

Ви вийшли заміж, народили дитину, а можливо, змінили професію, або вас підвищили? Дайте собі можливість зануритися в нові емоції та враження. Повірте, якщо ви на кілька тижнів поринете тільки в одну сферу, нічого страшного не трапиться. Зате потім ви повернетеся до балансу “сім’я-робота” без відчуття, що втратили щось важливе.

Головне – не час, який ви проводите з родиною або на роботі, а його якість. Можна сидіти вдома і бути такою далекою від дітей і чоловіка, ніби ви живете на різних планетах. А можна проводити разом всього годину в день, але робити це якісно.

Подумайте, скільки часу ви можете приділити спілкуванню з домашніми, і чим ви будете займатися. Створюйте сімейні традиції, придумуйте щось цікаве для всієї родини і тільки для вас з чоловіком. Можливо це буде поїздка в сусіднє місто, похід на незвичайний квест або майстер-клас, пікнік в найближчому парку. Головне, щоб емоції від проведеного разом часу були яскравими, тоді вечори і вихідні з родиною стануть регулярними.

Будьте живою

Не потрібно бути ідеальною – потрібно бути живою. Нехай у ваших планах на день більшість справ будуть такими, які якісно впливають на ваше життя. Приносять вам якусь користь, задоволення – тоді ви будете розслабленою, натхненною, і все у вас буде складатися найкращим чином. Поєднуйте сім’ю і роботу так, щоб це було комфортно саме вам. Прислухайтеся до себе, шукайте свою “золоту середину”, і незабаром ви відчуєте, що життєва гармонія з мрії перетворилася на вашу повсякденну реальність.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Вкажіть важ коментар
Вкажіть ваше ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.