Можна стати затребуваною в будь-якій сфері, навіть якщо всі навколо запевняють вас, що це безперспективно і “краще йди на юриста або економіста”, як свого часу говорили майже кожному з нас.
Що ж відрізняє класного фахівця від просто фахівця, яких багато в кожній сфері? Як стати тим самим, з яким всі хочуть співпрацювати? Розкриваємо секрети і даємо вам 7 порад, щоб стати затребуваною у своїй сфері.
Зрозумійте, навіщо вам це потрібно
Що вами рухає у вашій професії, крім грошей? Яку свою місію ви реалізуєте, що створюєте і чим допомагаєте людям? Визначте, що саме вас надихає в своїй сфері, адже якщо фахівець працює “заради грошей”, черга з клієнтів до нього явно не варто.
А ось якщо майстер з манікюру, фотограф або маркетолог захоплений своєю професією, у нього горять очі і в запасі є 1000 і одна ідея, як поліпшити життя клієнта – ось з такою людиною хочеться працювати і наймати його до себе.
Складно стати першокласним фахівцем, якщо полювати тільки за грошима. Адже коли ти готовий багато віддавати, повертається до тебе набагато більше.
Встаньте на місце клієнта
Якими якостями вам потрібно володіти, щоб клієнту було з вами комфортно? Щоб він повертався до вас знову і знову і приводив друзів?
Ви ж теж виступаєте в ролі клієнта, коли ходите в салон краси/на йогу/до косметолога, подумайте, чому саме вони вас приваблюють? Чому ви обираєте працювати саме з ними?
Подумайте і про потреби клієнта. Як ви можете задовольнити їх з максимальною користю для нього?
Якщо ви працюєте не в клієнтської сфері, то подивіться на себе очима роботодавця. З яким співробітником вам би хотілося працювати – мотивованим ентузіастом або з місіс “я не думаю, що це гарна ідея, і взагалі це не входить в мої обов’язки”?
Зробіть аналіз своїх компетенцій
Розділіть лист на 4 частини і випишіть послідовно свої можливості, зони росту, загрози і ризики. Це дозволить вам поглянути на себе і свою професійну діяльність з іншого боку. Оцініть кількість можливостей, виберіть рису, яку ви будете прокачувати наступною, і продумайте стратегію роботи з ризиками.
Не зайвим буде оцінити і ситуацію на ринку в цілому – як йдуть справи у ваших конкурентів? На що роблять упор вони – на знижки в ціні або ж на свій досвід, якого більше ні у кого немає? Порівняйте свої можливості і їхні та намітьте цілі на найближчі півроку.
Інвестуйте в себе
У кожної людини є 2 основних ресурси: гроші і час. Хтось витрачає на одяг, косметику або подорожі, і це теж класно, а хтось віддає перевагу інвестуванню в себе. Якщо ваш професійний шлях тільки починається – рекомендуємо вибрати другий варіант і хоча б 30% зароблених грошей і свого вільного часу вкладати в курси підвищення кваліфікації, читання книг по темі або статей в інтернеті. Сучасна реальність така, що дипломом про вищу освіту вже нікого не здивувати – справжні професіонали регулярно проходять апгрейд навичок.
Просто робіть
Дорога складається з кроків, а іноді і просто лежання у напрямку мети. Головне – пам’ятайте про неї і кожен день шукайте можливості для зростання. Навіть корисний пост в Instagram може допомогти вам вийти на новий рівень.
Виділяйтеся
Подумайте, що ви вмієте краще за інших, і чого до вас ніхто не робив або боявся спробувати. І дайте публіці свіжих думок!
Зрозумійте, навіщо вам це потрібно
Рухайтеся поступово і пам’ятайте, що ви живете своє життя тут і зараз. Не пірнайте в сценарій “або-або”, коли або кар’єра, або все інше. Вчіться балансувати, відпочивайте, гуляйте в парку з дітьми і запалюйте з подругами – плануйте свій час так, щоб вистачало на всі сфери життя. Всього 7 нескладних порад, щоб стати затребуваною у своїй сфері, і ваш професійний шлях різко піде вгору. Ви ж цього хочете? Тоді вперед! Зростайте, розвивайтеся і дбайте про себе.
Якщо вас чекає співбесіда, то радимо переглянути це коротеньке відео про те, як відповідати на питання HR.
Всі статті – Головна.