1 913 Переглядів

8 ключових моментів у вашій кар’єрі, які можуть стати переломними

8 важливих ситуацій у кар'єрі, і як правильно на них реагувати

Коли щодня працюєш за звичним графіком, робота здається рутинною та передбачуваною. Однак, в кар’єрі кожної людини рано чи пізно настають переломні моменти, які можуть істотно вплинути на її подальший розвиток та успішність. Якщо будете до них готовими та зможете вчасно розпізнати, що такий важливий момент настав, зможете обернути їх собі на користь, замість того аби надовго застрягнути на поточній посаді або ж звести нанівець усі блискучі перспективи.

Пропонуємо добірку з восьми таких ключових моментів та поради експертів стосовно того, як найкраще ними скористатись.

1.    Перша зустріч віч-на-віч з начальством

Перша зустріч з шефом без сторонніх може сколихнути не надто приємні асоціації з викликами до директора у школі й навіяти підозри, що нічого путнього з цієї розмови вийти не може. Однак, як стверджує Ханна Морган, експерт з кар’єрної стратегії, саме перша бесіда з начальником тет-а-тет задасть тон вашій подальшій співпраці. «Це чудовий шанс з’ясувати, що є важливим для вашого боса та визначитись, як потрібно себе поводити, аби відповідати його очікуванням, а то й перевершити їх, – пояснює Морган. – Отож, якщо ви вже якийсь час пропрацювали, а особиста розмова з начальством так і не відбулася, розумно буде самому виступити її ініціатором.»

2.    Перша необхідність вийти за рамки службових обов’язків

За словами Джил Хасінто, експерта з питань побудови кар’єри, кожен працівник рано чи пізно потрапляє у ситуацію, коли начальник, не маючи можливості зайнятись тією чи іншою справою самостійно, просить свого підлеглого замінити його. Це може бути проведення незапланованої зустрічі з клієнтами або проведення презентації експромтом тощо. «Вашою першою реакцією може бути страх та бажання відмовитись, – ділиться Хасінто. – Однак, якщо хочете збудувати успішну кар’єру, в такий момент вам потрібно погодитись. Кажучи «так» обставинам, які вас лякають, ви приймаєте виклик та отримаєте нагоду рости у професійному плані.»

3.    Перший провал

«Усі ми помиляємось,» – заспокоює Морган. Перша значна невдача може здатись вам початком кінця вашої кар’єри. Однак перед тим, як спробувати самостійно розібратися з проблемою, чи ще гірше – приховати її від оточуючих – Морган радить спитати поради у співробітника, якому ви довіряєте. «Якщо проблема є значною, вам краще проконсультуватись з керівником. Визнайте свою провину і викладіть своє бачення виходу з ситуації. Звернувшись за таких обставин до відповідної особи у вашій установі, ви продемонструєте, що розумієте свою помилку та готові взяти на себе відповідальність за неї.»

4.    Перше підбиття підсумків вашої роботи

Ви ж розумієте, що колись цей день неодмінно настане. Можливо, вам доручать написати річний звіт чи усно обговорити результати своєї роботи з безпосереднім керівником. Незалежно від форми, в якій вам необхідно буде це зробити, ваше завдання – продемонструвати власні успіхи, інакше це може коштувати вам роботи чи навіть кар’єри. «Ведіть список своїх маленьких та великих досягнень на роботі, – радить Морган, – і оновлюйте його хоча б раз на місяць. Він допоможе відслідковувати ваші успіхи та пригодиться при їх обговоренні з начальством чи підготовці письмового звіту.»

5.    Перше прохання про підвищення

Хоча починати розмови про гроші переважно не дуже зручно, вони є дуже важливими. Ваша перша розмова про підвищення зарплатні може стати визначальною для всієї подальшої роботи та заробітку. «Коли маєте намір просити підвищення оплати вашої праці, визначальними є час та тон розмови, – розповідає Морган. – Не дарма кажуть, що залізо треба кувати поки воно гаряче – починати розмову про підвищення платні слід після завершення великого проекту або перед подачею успішного річного звіту.» Проведіть належну підготовку: документуйте всі свої досягнення та внесок, здійснений вами у роботу команди чи організації. Використайте ці записи для аргументації вашого прохання про підвищення зарплатні.

6.    Перші перемовини з начальством

Вони можуть стосуватись не тільки зарплатні, а й інших аспектів вашої роботи: розширення соцпакету, додаткових вихідних тощо. Однак, навіть якщо мова йде не про гроші, ця розмова може залишити досить істотний відбиток у вашій кар’єрі. «Таким чином ви показуєте начальству, що не боїтесь задавати складні запитання та відстоювати те, чого прагнете, – пояснює Хасінто. – Якщо не наважитесь попросити про ці невеличкі бонуси, так і будете пасти задніх, поглядаючи з заздрістю на більш сміливих колег.»

7.    Перше звільнення

Шанси, що ви не залишитесь на одній посаді чи навіть в одній організації назавжди, є надзвичайно високими. Колись вам доведеться написати першу заяву на звільнення. «Коли настане час звільнятись, робіть це професійно, – радить Морган. – Нехай це залишиться між вами та вашим начальством.» Крім того, повідомте про свій намір заздалегідь, тобто хоча б за два тижні. «Не жалійтесь і не залишайте негативних відгуків, – зазначає Морган. – Не варто палити мости, це може сильно нашкодити вашій власній репутації. Натомість, подякуйте за надані можливості. Не забудьте спитати керівника, коли і в якій формі буде оголошено про ваше звільнення, і чи вам треба повідомити колег та клієнтів про це самостійно.»

8.    Прийом на роботу першого підлеглого

Просуваючись вгору кар’єрною драбиною, рано чи пізно ви можете опинитись у ситуації, коли вам потрібно буде найняти когось на роботу. «Розширювати власну команду та нести відповідальність за цей процес дуже захоплююче, – ділиться Хасінто. – Це свідчення того, що ваше начальство довіряє вашій здатності оцінити здібності та особисті якості потенційних працівників. Це також означає, що якщо найнята вами особа виявиться жахливим членом команди або звільниться за короткий час, винним у цьому також будете ви. Отож, до прийняття рішення підходьте розсудливо та обережно,» – радить Хасінто.

Статтю підготувала Наталя Фадєєва

За матеріалами www.glassdoor.com

Вам також має сподобатись...

Для нас важлива Ваша думка!

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.