Є два ключові фактори успішного суміщення робочих обов’язків з материнськими. Перший – це вміння ефективно спланувати своє особисте та професійне життя. Другий – наявність достатньої кількості енергії для виконання всіх запланованих справ. Щоб уникнути зайвих нервів та відчути, що у вас все під контролем, спробуйте прислухатись до нашої низки порад.
Заведіть та постійно оновлюйте робочий календар
Коли вийдете на роботу, перевірте свій робочий календар та додайте до нього правки, яких вимагають ваші материнські обов’язки. Заплануйте наперед відгули, які вам треба буде взяти, щоби відвести дитину на плановий медогляд чи вакцинацію тощо. Якщо ви ще годуєте грудьми, внесіть в календар перерви, які вам будуть потрібні на те, аби зцідити молоко. Не обов’язково записувати їх як «перерва на зціджування,» натомість можна використати позначення «зустріч». Якщо ви забираєте дитину з дитсадка, попередьте заздалегідь всіх, кого це стосується, що після 5 чи 6 години вас не буде. Таким чином вам вдасться уникнути накладок у графіку.
Продумайте, що будете робити, коли дитина хворітиме
Якщо ваша дитина відвідує дитсадок, то вона неодмінно періодично хворітиме. Подумайте, хто доглядатиме за нею в цей час: ви, ваш чоловік чи, можливо, бабуся? Якщо це робитимете ви, то обговоріть цей момент зі своїм керівником заздалегідь. Замість того, щоб просто поставити його перед фактом, що вам треба буде брати лікарняні відпустки, спробуйте запропонувати варіанти, як ви зможете вносити свою частку в роботу компанії з дому. Наприклад, ви можете приділяти якийсь час роботі над проектом, поки дитина спить та звітуватись про ваші успіхи електронною поштою.
Перегляньте свої робочі обов’язки
Декретна відпустка – це чудова можливість замислитись над своєю подальшою кар’єрою. Подумайте, над якими проектами вам хотілося б працювати та навпаки. Можливо до декрету ви виконували якісь завдання, що не входили до ваших обов’язків та заважали зосередитись на основних цілях. Багато жінок під час декретної відпустки кардинально змінюють професію та знаходять заняття, яке їм більше до душі.
Домовтесь про зустріч з керівником перед тим як виходити на роботу
А також складіть план того, про що саме будете говорити. Не забудьте додати пункти, що стосуються необхідності лікарняних відпусток та перегляду ваших робочих обов’язків. Можливо, під час вашої відсутності вашу роботу виконував хтось інший. Поцікавтесь, що і як було зроблено, та який поточний стан справ.
Якщо за час декрету у вас з’явились цікаві ідеї чи натхнення пройти додаткове стажування або курси, що підвищать вашу кваліфікацію – це чудова можливість розповісти про все керівнику.
Виділіть час та зусилля, аби налагодити відносини зі співробітниками
У вашому житті відбулись значні зміни, однак, життя ваших співробітників теж весь цей час не стояло на місці. Будьте певні, на час вашого повернення всі будуть в курсі, що ви народили дитину, тому постарайтесь не надто захоплюватись розповідями про це. Натомість проявіть цікавість до людей навколо вас. Чим вони займались весь час, поки вас не було? Чого вони досягли?
Більшість людей любить говорити про своє життя, отож дайте їм можливість відкритись вам. Оскільки ви не бачились досить багато часу, їм не мало би бути складно знайти, про що розповісти. Уважно слухаючи, ви прискорите процес свого вливання в колектив.
Плануйте ранкові збори, щоб уникнути спізнень
Чи не одне з найскладніших завдань – це зібрати зранку себе і свою дитину. Не розраховуйте на поблажки до спізнень тільки через те, що ви тепер працююча мама. Якщо ще до народження дитини у вас були проблеми з пунктуальністю, то вам тим більше треба добре продумати стратегію ранкових зборів. Цю стратегію потрібно буде час від часу корегувати по мірі зростання дитини та набуття нею самостійних навичок.
Щоб уникнути зайвого стресу, виділіть на збори достатньо часу, аби його вистачило на посиденьки на горщику, зав’язування шнурків, вмовляння одіти шапку чи взуття по погоді, а також різні дрібні катаклізми на зразок раптової відмови одягатись чи чергової істерики.
Не дратуйтесь через дрібниці та сприймайте ранкові збори, як квест з низкою завдань: одягання, ліквідація сніданку, пакування речей та вихід з дому. Все, що можна, краще підготувати та скласти в сумку ввечері. Аби не забути те, що не можна скласти заздалегідь, повісьте нагадування на яскравому клаптику паперу на видне місце. Також покладіть на видноті кілька пачок з мокрими та сухими серветками. Вони допоможуть швидко усунути плями від їжі на столі та маленькому личку.
Сплануйте, як будете приділяти час собі
Догляд за собою є життєво необхідним елементом життя успішних працюючих мам. Якщо будете віддавати всю енергію роботі та не матимете можливості її поновлювати, то втрапите у велику халепу. Перед тим як з головою поринути в новий ритм життя, сплануйте, як будете виділяти час на догляд за собою.
На робочому місці іноді вставайте з-за стола та влаштовуйте невеликі прогулянки. В неділю ввечері приймайте ванну, аби налаштуватись на насичений робочий тиждень. Заведіть блокнотик та записуйте до нього все приємне, що стається з вами. Лягайте спати в один і той же час, так само як ваша дитина, аби дати можливість розуму та тілу гарно відпочити.
Статтю підготувала Наталя Фадєєва
За матеріалами thespruce.com
Знайшли щось корисне? Поділіться зі знайомими матусями, їм також буде цікаво. 🙂