Хто б не хотів мати власний успішний бізнес та бути самому собі господарем? До того ж, приклад молодих успішних підприємців на зразок Марка Цукерберга та Елона Маска, засновника компанії Тесла, надихає та змушує повірити, що все можливо.
Однак перед тим, як ступати на стежку підприємництва, варто позбутись деяких ілюзій стосовно нього, щоби потім не зіткнутися з гірким розчаруванням.
Міф 1: Всі підприємці – лідери від природи
Деякі люди, здається, створенні для того, щоб бути керівниками та вести за собою і мають більше рис характеру, необхідних, щоб стати підприємцем. Однак це – лише ілюзія. Підприємці, як і всі інші люди, бувають, так би мовити, всіх можливих форм і розмірів. До того ж, набути необхідних для підприємництва рис та звичок не так вже й складно. Не важливо хто ви: екстраверт, інтроверт, трудяга, чи фантазер – стати підприємцем може кожен, головне – бажання і відданість справі.
Міф 2: Оригінальна ідея – це запорука успіху
Цікава та практична ідея дійсно може стати непоганим трампліном у світі підприємництва. Маючи таку, вам легше буде знайти інвесторів, де б ви їх не шукали – серед приватних осіб чи на платформах краудфандингу – і у вас буде більш міцний фундамент для побудови бізнесу.
Однак навіть найкраща ідея може завершитись провалом без належної підтримки. З іншого боку, навіть посередній задум може привести до процвітання за допомогою гарно підібраної команди та адаптації під існуючий попит. На шляху до успіху ваш задум, швидше за все, зазнає істотних змін та корегувань під впливом зовнішніх факторів. Вам треба бути до цього готовим і проявляти гнучкість.
Міф 3: Підприємці мають необмежену свободу
Більшість людей у підприємництві найбільш заманливою вважає повну свободу, яку воно дає. Те, що ви будете самі встановлювати більшість правил – це дійсно правда. Можете знехтувати традиційними годинами робочого дня, якщо забажаєте, встановити власний дрес-код та обирати коли і як часто йти у відпустку.
Однак не забувайте, що саме ви нестимете повну відповідальність за процвітання та прибутковість вашого бізнесу. Це означає, що вам доведеться жертвувати особистим життям, працювати довше стандартної тривалості робочого дня та допізна засиджуватись в офісі, якщо це буде необхідно.
Міф 4: Підприємництво – це прямий і короткий шлях до збагачення
Підприємництво дійсно може привести до фінансового добробуту та має великий потенціал, оскільки при збігу сприятливих факторів верхня межа ймовірного доходу практично відсутня.
Однак не варто сприймати підприємництво як спосіб швидко розбагатіти. Вам доведеться вкласти у вашу справу істотні ресурси у вигляді часу та грошей. Навіть якщо ви затратите колосальні зусилля на розвиток бізнесу, його стовідсоткову успішність гарантувати неможливо.
Міф 5: Успіх приходить швидко, або ж не приходить взагалі
Можна назвати багато прикладів підприємців, чий успіх, здавалося б, був буквально блискавичним. Однак насправді за кадром залишаються багатомісячні, а то й багаторічні зусилля прикладені для цього. Також є багато прикладів стартапів, що зазнали феєричного провалу. Через це багато хто схильний вірити, що в підприємництві ти або пан, або пропав, але реальність відзначає набагато більшу різноманітність імовірних сценаріїв.
Міф 6: Весь тягар становлення бізнесу вам доведеться нести самотужки
Оскільки підприємці є часто засновниками компаній та їх обличчям, складається враження, що у їхньому успіху є виключно власна заслуга. Однак в реальності жоден підприємець не досяг приголомшливого успіху виключно власними силами. За їхньою спиною завжди є ціла низка людей: консультанти, інвестори, партнери, команда працівників, чи хоча б дбайливий член сім’ї, що своєю підтримкою допоміг втілити мрії підприємця в реальність. Не намагайтесь зробити абсолютно все самотужки, не бійтесь просити і приймати допомогу від інших, і ваш потенціал тільки зросте.
Міф 7: Ви знаєте, в чому полягає ключ до успіху
Багато сповнених ентузіазму підприємців-початківців вважає, що знає, в чому полягає ключ до їхнього успіху – у них є безпрограшна ідея, або ж вони намацали ідеальний час для її втілення, чи мають «секретну зброю», що неодмінно принесе їм успіх. Переважно таке переконання оманливе.
На те, стане бізнес успішним чи провальним, впливає величезна кількість чинників, яких практично неможливо передбачити. Звести все до одного-єдиного «ключа до успіху» означає проявляти самонадіяність та недалекоглядність. Якщо б для досягнення успіху треба було знати якусь просту таємницю, ми всі були б підприємцями-мільярдерами.
Засоби масової інформації часто дуже спрощують описи шляху успішних підприємців, не варто на них орієнтуватись. Але це не означає, що вам не варто навіть спробувати стати на цей шлях. Просто будьте готові, що реальність відрізнятиметься від того, що малює вам ваша уява.
Статт підготувала Наталя Фадєєва
За матеріалами entrepreneur.com
Знайшли цікаву інформацію? Швиденько поділіться з друзями! 🙂