Видання Forbes вже оприлюднило 100 найдорожчих світових брендів 2016 року. За останні сім років вони вже шість разів оцінювали відомі світові компанії за їх вартістю, і щоразу лідирують ті ж самі бренди. Apple знову на першій сходинці із загальною вартістю $154,1 млрд. Під час оцінки використовувалися лише фінансові показники, а не оцінка споживачів. Редакція враховувала дохід компанії, а також коефіцієнт її впливу на загальний дохід галузі. Тобто найдорожчими брендами за версією Forbes є ті, які найбільше вплинули на зростання доходу всієї галузі.
Перед тим як поглянути на 25 найдорожчих світових брендів, пропонуємо більш загальні результати дослідження.
Країни із найдорожчими компаніями: США (52 бренди), Німеччина (11), Японія (8), Франція (6), Швейцарія (4).
Найдорожчі галузі: Сучасні технології (17 брендів), фінансові послуги (13), автомобільне виробництво (12), виробництво споживчих товарів (10), Сегмент люкс (8), Роздрібна торгівля (8)
Бренди із найбільшим зростанням: Facebook (44%), Netflix (31%), Google (26%), Amazon (25%), Citi (19%)
Бренди із найбільшим падінням: IBM (-17%), Coach (-13%), Caterpillar (-11%), Siemens (-8%).
Нові бренди у рейтингу: CVS (#47), BASF (#73), Netflix (#79), Uniqlo (#91), T-mobile (#93), Corona (#95), Costco (#100)
Середній рівень зростання: 6%
Сукупна вартість компаній у рейтингу: $ 1,8 трлн
Методологія оцінювання
Для початку було визначено більш ніж 200 великих міжнародних компаній. Обирались лише ті, які реально присутні у США. Тож деякі великі світові гравці, такі як Vodafone та китайський гігант Alibaba були виключені.
За допомогою офіційної фінансової звітності, досліджень Wall Street, а також експертів у певній галузі, експерти Forbes. Далі вони відняли суму у розмірі 8% від інвестованого капіталу для кожної компанії, мотивуючи це тим, що компанія має заробляти хоча б 8% на інвестиціях. Після цього визначався коефіцієнт впливу доходу компанії на загальний дохід галузі, в якій вона працює. Наприклад, в індустрії напоїв або у люкс-сегменті назва бренду має надзвичайне значення, а для сфери пасажирських перевезень важливіші вартість послуг і комфорт клієнтів.
Пропонуємо поглянути на 25 найдорожчих компаній у 2016 році за версією Forbes. (Повний рейтинг можна подивитись за цим посиланням http://www.forbes.com/powerful-brands/list/2/#tab:rank)
Номер | Назва компанії | Вартість компанії $ млрд | Відсоток зміни у порівнянні з минулим роком | Витрати компанії на рекламу $ |
1 |
Apple |
154.1 |
6% | 1.8 млрд |
2 |
|
82.5 |
26% |
3.2 млрд |
3 |
Microsoft |
75.2 |
9% |
1.9 млрд |
4 |
Coca-Cola |
58.5 |
4% |
4 млрд |
5 |
|
52.6 |
44% |
281 млн |
6 |
Toyota |
42.1 |
11% |
3.6 млрд |
7 |
IBM |
41.4 |
-17% |
1.3 млрд |
8 |
Disney |
39.5 |
14% |
2.6 млрд |
9 |
McDonald’s |
39.1 |
-1% |
719 млн |
10 |
GE |
36.7 |
-2% |
– |
11 |
Samsung |
36.1 |
-5% |
3.3 млрд |
12 |
Amazon |
35.2 |
25% |
3.8 млрд |
13 |
AT&T |
32.6 |
12% |
3.6 млрд |
14 | BMW |
28.8 |
4% |
– |
15 |
Cisco |
28.4 |
3% |
202 млн |
16 |
Oracle |
28 |
4% |
55 млн |
17 |
Intel |
27.7 |
7% |
1.8 млрд |
18 |
NIKE |
27.5 |
5% |
3.2 млрд |
19 |
Louis Vuitton |
27.3 |
-3% |
4.4 млрд |
20 |
Mercedes-Benz |
26 |
16% |
– |
21 |
Verizon |
25.8 |
5% |
2.7 млрд |
22 |
Walmart |
25.4 |
3% |
2.5 млрд |
23 |
Honda |
25.2 |
8% |
– |
24 |
American Express |
24.3 |
4% |
3.1 млрд |
25 |
Budweiser |
23.4 |
5% |
– |
Статтю підготувала Альона Кочерга
За матеріалами Forbes.com