Як навчитися впевнено виступати на офіційних зустрічах, навіть якщо ви хвилюєтесь?

На роботі запланована чергова нарада, і у вас мурашки від однієї думки про це? Навіть якщо ви дуже сором’язлива людина чи інтроверт за темпераментом, просиджувати мовчазною бурулькою на кожних офіційних зборах не надто приємно і ефективно. Пропонуємо декілька прийомів, які зроблять привселюдне висловлення власних думок трохи легшим.

Наступіть на горло нервозності перед зібранням

Руки трусяться, всередині все перевертається, в голову лізуть сумніви, чи правильно ви написали прізвище клієнта в презентації. Чи не кожному з нас знайомі прояви хвилювання перед публічним виступом. Перебувати під впливом стресу перед ситуацією, коли вам треба проявити власну ерудицію та продемонструвати свої досягнення перед оточуючими – це нормально.

Замість того, щоб підкріплювати власне хвилювання та сумніви, сприймайте реакцію вашого організму на стресову ситуацію, як прояв готовності до активних дій та досягнення блискучого успіху перед колегами.

Звикніть до обстановки

Вам можливо здається, що найкраще буде прийти на збори перед самим їх початком. Однак відчуття, що вам потрібно поспішити, тільки сприятиме загостренню хвилювання.

Натомість, краще прийдіть трохи раніше, щоб звикнути до обстановки до того, як розпочнеться зустріч. Якщо ви готуєтесь до віртуальної веб-конференції, освойтесь із програмним забезпеченням, яке для неї використовуватиметься, а також заздалегідь протестуйте мікрофон і камеру.

Коли почнуть приходити колеги, зосередьтесь на розмові з одним чи двома з них, так ви не матимете вигляд відлюдька, але й не втомитесь від надмірної комунікації. Крім того, вам буде легше, коли розпочнеться зібрання, оскільки розмова плавно перейде до вашого виступу.

Не тягніть з висловленням своєї думки

Чи бувало у вас таке, що ви приходили на нараду з купою ідей та заготовленим планом виступу, але так і не наважувались сказати ні слова? Це досить поширена ситуація, але так далеко по кар’єрній драбині не просунешся. Зазвичай, чим довше триває зібрання, тим важче стає влитись в обговорення. Чим довше ви відтягуєте цей момент, тим більше зростає хвилювання.

Починати говорити треба якомога раніше. Для досягнення успіху завжди доводиться потерпіти певний дискомфорт. Візьміть на озброєння простий підхід: намагайтесь впродовж перших 10-15 хвилин сказати хоча б щось. Це можуть бути слова привітання з присутніми, ознайомлення з темою вашого виступу, запитання чи коментар стосовно нової бізнес-пропозиції тощо. Так ви підвищите свої шанси на подолання нерішучості.

Акцентуйте увагу на своїх сильних якостях

Не обов’язково найбільше говорити, аби зробити свій внесок у хід наради. Навіть кілька влучних коментарів – це вже участь. Можете також зосередитись на постановці важливих запитань. Якщо ви вважаєте себе інтровертом, швидше за все однією з ваших сильних сторін є спостережливість. Тож ви напевно маєте на думці кілька запитань, до яких ще не дійшли ваші колеги.

Ще один спосіб збільшити свою помітність на нараді – після її закінчення написати начальнику електронний лист з підсумком ключових моментів та своїми пропозиціями для подальших дій. Так ви отримаєте репутацію працівника, що активно бере участь у роботі компанії, і коли дійде час до підвищення, цілком ймовірно, що ваше ім’я згадають одним з перших. Крім того, це позитивно вплине на вашу впевненість у власних силах.

Статтю підготувала Наталя Фадєєва

За матеріалами sheknows.com

Знайшли щось корисне для себе? Діліться з друзями!

Вам також має сподобатись...

Для нас важлива Ваша думка!