Ефективний спосіб покращення самомотивації, підтверджений наукою

Завжди є різниця між тим, що ви запланували зробити наступного дня і тим, що дійсно зробите. Іноді ми не знаходимо для себе мотивації, щоби приступити до небажаних для нас справ. Які є шляхи, що дозволять змінити це, дізнайтеся у нашій статті.

Причини та наслідки

Уявімо, що ви на шляху від офісу до спортзалу та налаштовані на ефективне тренування. Ваша сумка зібрана для тренування, і ви сповнені рішучості. А потім відбувається щось дивне. Коли ви йдете у сторону блискучих скляних дверей спортзалу, ваші ноги, здається, перестають слухати мозок та здоровий глузд. Замість того, щоби рухатись далі у напрямку тренажерного залу, вони змінюють напрямок та ведуть вас у протилежну сторону, до вашого будинку. Ви ж навіть не проти такого розвитку подій.  «Ну що ж, завжди є завтра», – думаєте ви, і дозволяєте собі провести ще один вечір на дивані.

Стосується це як походу до спортзалу після виснажливого та довгого робочого дня у офісі, так і часу, який ви планували витрачати на вивчення іноземної мови – у нас завжди є плани, які ми відкладаємо на майбутнє. Ми знаємо, що ми повинні це робити, іноді ми навіть прагнемо це зробити, але це не означає, що ми дійсно готові витратити на це час та зусилля.

Що ж робити?

Якщо ця ситуація дуже вам знайома, то у неї є дуже просте рішення. Кетрін Мілкмен, доцент Університету Пенсільванії, розробила термін та теорію, яку можна використовувати, щоб спонукати себе, коли приходить час небажаних справ.  Використовуючи теорію Мілкмен, правильна поведінка повинна переважати, а почуття провини та кількість даремно витраченого часу зменшується.

Тож, що це таке? По суті, ця теорія означає, що треба пов’язувати речі, які ви хочете робити, з речами, які вам необхідно зробити. Наприклад, ви могли б ласувати шоколадом під час навчання. Подібне тісне поєднання справ означає, що ви, швидше за все, впораєтесь з обома.

Теорія на практиці

У підтвердження даної теорії, професор Кевін Волп, Юлія Мінсон та Кетрін Мілкмен провели експеримент з учнями у якості учасників. Кожен зі студентів стверджував, що хотів би зайнятися спортом, та у нього не вистачає мотивації. Дослідники розділили студентів на три групи. Учасники першої групи отримали iPod, заповнений аудіо книгами, до яких вони мали б доступ тільки під час занять у тренажерній залі, в той час як другій групі завантажили ті ж аудіо книги на персональні пристрої, тобто слухати їх можна було б коли завгодно. Третій (контрольній) групі просто роздали подарункові картки номіналом 25 $ та закликали займатися фізичними вправами.

У кінці довгого восьмитижневого дослідження виявилось, що ті, хто перебував у першій групі, були у спортзалі на 51% часу більше, ніж учасники контрольної групи та на 29% більше, ніж учасники другої групи. Це означає, що коли люди могли отримати те, чого вони бажають лише тоді, коли ходили до тренажерного залу, це стимулювало їх займатися спортом.

На останок…

Готові змінити щось у власному житті? Тоді зробіть висновки із викладеного матеріалу та спробуйте поєднати те, що ви любите (аудіо книги, їжу або ігри), зі справами, які ви зазвичай не хочете робити. Якщо ви довго шукали додаткову мотивацію, можливо, цей спосіб вам допоможе.

Статтю підготувала Ксенія Фіфіна

За матеріалами Rd.com

Якщо Ви маєте власні способи мотивувати себе на корисні вчинки, поділіться ними у коментарях!:)

Вам також має сподобатись...

Для нас важлива Ваша думка!