Як продавці спонукають вас витрачати більше?

Як магазини маніпулюють споживачми?

Буває, що придбаєш щось, а згодом почуваєшся так, ніби тебе примусили це зробити. А у вас таке траплялось?

Завдяки доступності сучасних технологій та розумінню психології людської поведінки, магазини чудово оволоділи мистецтвом продажів. Напевно, настільки добре, що деякі люди хвилюються, що дістають свій гаманець тільки тому, що ними маніпулюють. Експерти говорять, що, можливо, “маніпуляція” – це не зовсім правильне слово, щоб описати процес, але крамниці абсолютно точно роблять все можливе, щоб отримати ваші гроші.

Ми пропонуємо розглянути 5 популярних прийомів, які використовують магазини, щоб здійснити продаж.

Завоювання довіри

Всі ж пам’ятають старий вислів “клієнт завжди правий”? За допомогою відмінного сервісу та готовності догоджати вам крамниці демонструють доброзичливість. Це, в свою чергу, спонукає людину повернутись туди ще раз і зробити ще одну покупку. Показники продажів напряму залежать від того, наскільки добре персонал володіє прийомами словесного маркетингу.

Узгодження ціни – це один із тактичних способів побудувати із покупцем довготривалі стосунки. Хоча складається враження, що знижкою продавець наносить собі збиток, правда в тому, що знижка заохочує вас витрачати більше грошей.

Створення ефекту терміновості

“Чорна п’ятниця” – завжди успішний розпродаж. Частково через те, що це подія, яка відбувається лише один раз на рік. В інший час крамниці рекламують зниження цін фразами “найнижча ціна сезону” або “тільки зараз”.

Споживачі стикаються зі страхом, що ця пропозиція не повториться знову. Поки деякі люди мудрішають і починають розуміти цикл, за яким живуть розпродажі, для більшості ця стратегія продовжує працювати.

Нагадування про те, що любите ви та ваші друзі

Купуємо те, що подобається друзям

В електронному листі бажань та поширені нової покупки в соцмережах немає нічого надзвичайного, але новітні технології дозволяють надсилати високоточні рекламні повідомлення, базуючись на цій інформації. Коли покупець заходить до крамниці та має відповідний додаток у смартфоні, магазин може нагадати йому про товар, яким він вже цікавився раніше.

Ці сповіщення подаються з інформацію про знижки та доступні акції, що робить покупку ще більш привабливою. Це безпрограшна стратегія, враховуючи, що додаток фокусується на тих товарах, які і так вже цікавлять покупця. Споживач отримує пропозиції, що підходять конкретно йому, а не будь-кому іншому.

Вигідні знижки та пропозиції

“Придбайте одну річ і отримайте другу задарма”, “зробіть покупку на певну суму і отримайте подарунок” – пропозиції, які використовують майже всі.  Продавці часто створюють багатократні знижки. Це дуже популярна хитрість.

На онлайн-ресурсах наживкою стає безкоштовна доставка. Однак, у більшості інтернет-магазинів, щоб її отримати, потрібно зробити замовлення на певну суму. Саме тому покупці часто додають до корзини речі, яких насправді не збирались купувати.

Простота здійснення покупки

Придбання в один клік

Далеко не рідкість, що після перегляду товарів у деяких інтернет-магазинах ви постійно бачите ці товари, відвідуючи інші сайти. Ця тактика називається ретаргетинг, і торговцям вдається використовувати її дуже витончено.

Одного разу ви продивились якийсь товар і от уже всюди бачите пропозицію купити його в один клік, взяти на нього кредит, розрахуватись кредитною карткою та інші. Магазини роблять все, щоб процес купівлі вимагав якнайменше часу і ваших зусиль.

То як же уникнути незапланованих витрат?

Магазини підштовхують нас до спонтанних покупок за допомогою ігор з підсвідомістю, але ніхто не примушує вас витягувати гаманець. Експерти говорять, що один із найлегших способів уникнути імпульсивних покупок, – завжди заходити до магазину зі списком потрібних речей. Якщо ми йдемо в крамницю зі списком продуктів харчування, то навряд чи по дорозі звернемо до побутових товарів.

Також дуже допомагає, коли ви заздалегідь знаєте методи, якими продавці заманюють покупців у певний відділ. Наприклад, Google привчив нас, що найліпші товари знаходяться зверху списку. Хоча в магазинах на найкращих місцях знаходяться ті товари, які просто приносять більше прибутку.

З поширенням інструментів для порівняння товару та знань про маркетингові технології споживачі вже знаходяться в непоганому становищі і можуть уникнути впливу роздрібної реклами. Ми живемо у новому світі свідомих покупців, якими вже не так просто маніпулювати.

Статтю підготувала Аліна Вяткіна

За матеріалами Usnews.com

Сподіваємося, що стаття була для Вас корисною. Будем вдячні, якщо Ви поділитеся враженнями у коментарях:)

Вам також має сподобатись...

Для нас важлива Ваша думка!